Inloggen
Wachtwoord vergeten
Waarom registreren?
- Behoud het overzicht op gevolgde vormingen
- Schrijf je snel en gemakkelijk in
- Ontvang vormingen en informatie op maat
Heb je een gedifferentieerd publiek voor
je zitten in je klas? Struggle je met leerlingen met verschillende behoeften?
Ontdek manieren waarop je door middel van een doordacht differentiatiesysteem kunt
inspelen op de behoeften van je leerlingen en tegelijkertijd je handen vrij
hebt om begeleiding te geven aan wie het op een bepaald moment écht nodig
heeft.
Dit systeem werkt in éénleerkrachtklassen
waar de begeleider een meer coachende rol opneemt, maar is ook geschikt om je
co-teaching naar een hoger niveau te tillen. Ondersteun de evolutie van het
leerproces van je leerlingen vanuit de fasen van zelfstandig leren en leid hen
van instructiemomenten onder jouw strikte begeleiding over zelfstandig werken
naar zelfverantwoordelijk leren.
Deze vorming wordt aangeboden voor de A-stroom,
mét aangepaste praktijkvoorbeelden op basis van de nieuwe eindtermen voor het
secundair onderwijs.
• de fasen van zelfstandig leren onderscheiden;
• het profiel van de leerling in elk van de fasen beschrijven: nodige leervaardigheden en leerhoudingen / nodige metacognitieve kennis en vaardigheden;
• taken opstellen binnen de verschillende fasen van zelfstandig leren;
• het concept praktisch uitwerken in een matrix op maat van de leerlingen (zowel taakgerichte aanpak als doelgerichte aanpak worden toegelicht met praktische voorbeelden);
• mogelijkheden tot inpassen van al bestaande differentiatiesystemen in het voorgestelde concept;
• theoretische basis van de voorgestelde aanpak (verwijzing naar de literatuur).
Secundair onderwijs
Secundair onderwijs: A-stroom, eerste graad
Datum: maandag 26 april 2021, 09u30 tot 12u30
Locatie: Syntra / Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem