Pronunciation

A cornerstone of English teaching
Onderdeel van uitdaging: Focussen op leerinhouden
Per persoon

• nadenken over uitspraak;
• je eigen uitspraak en die van jouw leerlingen evalueren en verbeteren;
• luistervaardigheid gebruiken om uitspraak onder de aandacht te brengen.

Inleiding

Pronunciation – not a priority in the English language classroom. Should it be? It could be considered a cornerstone of English teaching, not at the expense of other aspects, but in combination with those. How can you integrate pronunciation into the teaching of the four skills, especially listening and speaking, and what are the advantages of doing that?

In this seminar, you will look into the practical possibilities and what they mean for teachers. There will also be an opportunity for short, individual pronunciation assessments with feedback. Participants who want to take advantage of this after-session should enrol separately.

Wat leer je

• met meer vertrouwen uitspraak als een belangrijk element van een taal aanleren;
• uitspraak integreren in spreek• en luistervaardigheidslessen;
• verschillende doelen onderscheiden binnen uitspraak.

Wat kan je

• nadenken over uitspraak;
• je eigen uitspraak en die van jouw leerlingen evalueren en verbeteren;
• luistervaardigheid gebruiken om uitspraak onder de aandacht te brengen.

Docenten

Boekentip

Praktische informatie

Voor wie

Leerkrachten Engels tweede en derde graad

Voorkennis

C1•niveau Engels

Hoe kan je je verder verdiepen

Na de eigenlijke sessie is er de mogelijkheid voor individuele evaluatie van uitspraak en
feedback daarop. Deelnemers die hierin geïnteresseerd zijn, schrijven hier apart voor
in. Het aantal inschrijvingen is beperkt tot 12 personen.

Onderwijsniveau

Secundair onderwijs

Locatie