Maak je klas interactief met QR-codes

Leer interactief opdrachten aanbieden
Onderdeel van uitdaging: Focussen op leerinhouden
Per persoon

• QR-codes aanmaken
• welke informatie achter een QR-code schuil kan gaan
• hoe je QR-codes aanbrengt in je klaswerking
• QR-codes te gebruiken om de zelfstandigheid van de kinderen te verhogen
• media op een gerichte manier te gebruiken

Eerstvolgende start: woensdag 25 april 2018, 09u30 Locatie: Greenville / Centrum-Zuid 1111, 3530 Houthalen-Helchteren
de Nijs Steven
Bekijk profiel
Inschrijven

Inleiding

QR-codes zie je tegenwoordig overal. Zwart-witte blokjes die je scant met een telefoon of tablet. De meerwaarde voor de klaspraktijk is niet ver te zoeken: extra info voor nieuwsgierige kinderen, opdrachten voor snelle werkers, hulpmiddelen waardoor kinderen zelfstandig aan de slag kunnen, allerlei spellen en nog veel meer. Tijdens deze vorming verken je mogelijkheden en toepassingen, zowel voor de kleuterklassen als de lagere school, en ga je zelf aan de slag.

Wat leer je

• zelf opdrachten, muziek, foto's en meer omzetten naar QR-codes
• QR-codes toepassen binnen je klaswerking
• kinderen interactief opdrachten aanbieden

Wat kan je

• QR-codes aanmaken
• welke informatie achter een QR-code schuil kan gaan
• hoe je QR-codes aanbrengt in je klaswerking
• QR-codes te gebruiken om de zelfstandigheid van de kinderen te verhogen
• media op een gerichte manier te gebruiken

Docenten

Boekentip

Praktische informatie

Voor wie

Iedereen actief in het basisonderwijs

Voorkennis

Geen voorkennis gevraagd

Hoe kan je je verder verdiepen

Onderwijsniveau

Lager onderwijs

Locatie

Datum: woensdag 25 april 2018, 09u30
Locatie: Greenville / Centrum-Zuid 1111, 3530 Houthalen-Helchteren