Inloggen
Wachtwoord vergeten
Waarom registreren?
- Behoud het overzicht op gevolgde vormingen
- Schrijf je snel en gemakkelijk in
- Ontvang vormingen en informatie op maat
Je bekijkt de prikkelverwerking van kinderen en jongeren in relatie tot onderwijsgerichte vaardigheden en (bewegings)gedrag. We vertrekken vanuit verschillende denkconcepten o.a. de 4 kwadranten (Winnie Dunn ), het model ‘Werken met aandacht’ (André Rietman) enz.
Een breinvriendelijk leren zorgt voor prikkelende leermomenten die alle leerlingen uitdagen tot ontdekken, uitproberen en beleven met elkaar. We oefenen en leren de ganse dag aan de hand van klassituaties, 5-minuten spelletjes, -tussendoortjes en -focus, filmpjes, interventies en strategieën enz.
• hoe een leerling functioneert waarbij de prikkelverwerking goed verloopt en bij een leerling die te weinig of teveel prikkels doorlaat in de klas;
• zelfregulerend gedrag herkennen;
• de effecten zien van verschillende type ouders en leerkrachten op de leerling;
• gepaste bewegings-en breinoefeningen en/of kalmerende en activerende strategieën inzetten in omgang met de over-of onder prikkeling van de leerling in de klas.
Zorg in en rond de school, Secundair onderwijs, Basisonderwijs, Lager onderwijs, Kleuteronderwijs
Buitengewoon basisonderwijs, buitengewoon secundair onderwijs
Volledige dag