Klasmanagement: last of lust

Leer oplossingsgericht coachen.

Een groep leerlingen aanspreken, motiveren en managen, vraagt competenties op groepsdynamisch, communicatief vlak. De leraar als klasmanager heeft aandacht voor een positieve groepsbinding, het maken van klasafspraken, het gebruik van autonomie-ondersteunend taalgebruik, het bevorderen van sociaal leren. Samen met de deelnemers worden via kleine opdrachten de inhoudelijke focussen op vlak van groepsdynamica, leiderschapsstijl, oplossingsgericht coachen bestudeerd. We passen deze onmiddellijk toe op eigen klaspraktijk en werken eigen acties uit.

Vanvuchelen Hilde
Bekijk profiel
Onderdeel van uitdaging: Leerprocessen versterken

Wat leer je

• de visie van groepsdynamica;
• een groep leerlingen positief managen;
• de kracht van een positief, motiverend leerklimaat voor betrokkenheid en leerrendement van leerlingen;
• de visie van leiderschapsstijl;
• de visie van oplossingsgericht coachen.

Docenten

Praktische informatie

Voor wie

Zorg in en rond de school, Secundair onderwijs

Secundair onderwijs - Zorg in en rond de school