Kinderen met motorische hindernissen in je klas laten groeien!

Leer extra hulpmiddelen, aanpassingen, programma’s en materialen kennen om deze kinderen te laten participeren aan de klasactiviteiten!

In elke klas zitten kinderen die omwille van een vertraagde ontwikkeling, een motorische onhandigheid, een diagnose, beperking … hindernissen ondervinden op motorisch vlak.
Vanuit de inclusie-gedachte kan ook dit kind meedoen in de klas binnen de eigen mogelijkheden en met de nodige aanpassingen.
De leerkracht kan het verschil maken met haar/zijn enthousiasme, creativiteit en de nodige tips en aanpak!

van Dyck Karen
Bekijk profiel
Onderdeel van uitdaging: Leerprocessen versterken
Per persoon
Schrijf je nu in

Wat leer je

• creatief leren omgaan met motorische hindernissen van leerlingen in de klas;
• zicht krijgen op materialen, hulpmiddelen en de nodige interactie om inclusie mogelijk te maken bij motorische noden van kinderen in je klas;
• concrete invulling bij activiteiten zoals lichamelijke opvoeding, zwemmen, knutselen, knippen, schrijven, spelen ….

Docenten

Praktische informatie

Voor wie

Zorg in en rond de school, Basisonderwijs, Lager onderwijs, Kleuteronderwijs

Buitengewoon basisonderwijs

Extra informatie

dagdeel

Locatie

Datum: maandag 3 december 2018, 09u30 tot 12u30
Locatie: Greenville / Centrum-Zuid 1111, 3530 Houthalen-Helchteren

Datum: maandag 25 maart 2019, 09u30 tot 12u30
Locatie: Hogeschool Odisee / Hospitaalstraat 23, 9100 Sint-Niklaas