Hybride en digitale opdrachten ontwerpen

Zet in op de digitale didactiek.
Deze vorming sluit aan bij de DIGISPRONG, kwaliteitsvolle digitalisering in het onderwijs.

De mogelijkheden om digitaal het leerproces te ondersteunen zijn de laatste jaren sterk gegroeid. Meer en meer zetten leerkrachten in op digitale opdrachten. In deze vorming ontdek je hoe je in verschillende lesfases van ‘gewone’ lessen digitale toepassingen kunt gebruiken om ze te verrijken. Je krijgt recente inzichten over wat werkt in de digitale didactiek en gaat actief aan de slag om hybride en digitale opdrachten te ontwerpen zonder dat je daarbij een ICT-expert hoeft te zijn. Zet als team (de eerste) stappen door doordacht digitale opdrachten te ontwerpen die een didactische meerwaarde opleveren.
Onderdeel van uitdaging: Krachtige leerprocessen

Wat leer je

• de mogelijkheden van hybride en digitale opdrachten vertalen naar je eigen praktijk;
• eenvoudige digitale opdrachten bedenken voor je eigen klaspraktijk;
• de didactische meerwaarde van hybride opdrachten verkennen;
• recente inzichten verwerven over digitale didactiek.

Docenten

Praktische informatie

Voor wie

Basisonderwijs, Lager onderwijs

Lager onderwijs

Extra informatie

Teamgerichte vorming
Meer info via info@tenz.be

Deze vorming sluit aan bij de DIGISPRONG, kwaliteitsvolle digitalisering in het onderwijs