Hoe krijg ik mijn anderstalige en taalzwakke kleuters aan de praat

Krijg kleuters aan het spreken door interactieve en coöperatieve werkvormen.
Een taal leren vraagt oefening, oefening, oefening. Bij jonge kinderen gebeurt dit heel spontaan tijdens spelen en werken. Toch zijn het vaak de taalsterkere kleuters die het woord nemen in je klas. Afhankelijk van je begeleidersstijl en werkvormen kun je meer spreekkansen creëren voor de taalzwakkere kleuters. De spreekdurf neemt dan toe en de woordenschat breidt uit. Maak kennis met interactieve en coöperatieve werkvormen. Concrete praktijkvoorbeelden, video en lesmaterialen ‘live’ uit de kleuterklas illustreren dit. Ga naar huis met een pak inspiratie om in je klas mee aan de slag te gaan!
Verbeken Greet
Bekijk profiel
Onderdeel van uitdaging: Vakdidactisch ontwerpen

Wat leer je

• het taalverwervingsproces begeleiden en stimuleren d.m.v. kwaliteitsvolle interactie;
• een waaier van coöperatieve werkvormen voor de kleuterklas kennen;
• werken vanuit praktijkvoorbeelden en toepasbare info over werkvormen.

Docenten

Praktische informatie