Inloggen
Wachtwoord vergeten
Waarom registreren?
- Behoud het overzicht op gevolgde vormingen
- Schrijf je snel en gemakkelijk in
- Ontvang vormingen en informatie op maat
Omgaan met gedragsmoeilijkheden en -stoornissen
binnen de klaspraktijk vraagt heel wat van de school, leerkrachten,
ondersteuners, therapeuten én leerlingen! Daarom zoemen we in op school-en
klasniveau waarbij verschillende kaders, methodieken en de basishouding aan
bod komen en geoefend worden. Hierbij maken we telkens de transfer naar de eigen
school-en werkcontext. De functie van gedrag staat centraal met goede
beeldvorming, verbinding en tools naar het ganse team, de klasgroep en de
individuele leerling. We werken met verschillende werkvormen en versterken
mekaar vanuit verschillende werkcontexten én functies. Eigen casusmateriaal mag
op voorhand doorgestuurd worden.
• zicht krijgen op beeldvorming bij gedrag op school-en klasniveau waarbij de schoolvisie gekoppeld wordt aan regels en afspraken;
• het verschil tussen een gedragsprobleem of -stoornis herkennen: kenmerken en verschil in basisaanpak;
• over (in)formeel onderzoek bij gedrag en observatie a.d.h.v. gedragsfunctieanalyse, ABC-schema, prikkelverwerking, emotionele ontwikkeling;
• de basishouding, kaders en strategieën om met probleemgedrag aan de slag te gaan zowel op school-en klasniveau als op maat van de individuele leerling;
• enkele extra materialen kennen waarbij de inclusie-gedachte en het oplossingsgerichte denken voorop staan.
Secundair onderwijs, Basisonderwijs, Lager onderwijs, Kleuteronderwijs
(Buitengewoon) basisonderwijs, (Buitengewoon) secundair onderwijs
Eigen inbreng van casussen is mogelijk. Gelieve deze minimum een week voor de aanvang van de vorming te sturen naar info@tenz.be.
Datum: maandag 15 maart 2021, 09u30 tot 16u30
Locatie: Centrum d'Abdij / Baron Ruzettelaan 435, 8310 Brugge