Effectieve feedback in de klas en op de toets (Secundair onderwijs)

Feedback maakt leren zichtbaar.

Je hoort elke dag wel iets over feedback en hoe belangrijk dit wel is. Toch merk je dat het in de praktijk een stuk moeilijker is dan enkel het mantra feedback, feedforward en feed-up te herhalen. De docent houdt zich al zes jaar bezig met dit onderwerp via opleidingen van Visiblelearningplus van het team van John Hattie. Door zijn eigen praktijkervaringen te delen, onderzoekt hij graag samen met jou de valkuilen van feedback waardoor je een hoop energie bespaart, die je daarna weer kunt inzetten in gerichte mondelinge en schriftelijke feedback.

Vanparys Stefaan
Bekijk profiel
Onderdeel van uitdaging: Opvolgen en evalueren

Wat leer je

• hoe je gradueel feedback introduceert in de klas;
• feedbackgewoontes installeren die makkelijk vol te houden zijn;
• wat te doen met leerlingen die niet open staan voor feedback;
• te controleren hoe waardevol je feedback is.

Docenten

Boekentip

Leren zichtbaar maken, J. Hattie, Abimo & Bazalt - 10 mindframes om leren zichtbaar te maken, J. Hattie & K. Zierer, Pelckmans Pro en Bazalt

Praktische informatie

Voor wie

Secundair onderwijs

(Buitengewoon) secundair onderwijs

Locatie

Datum: donderdag 22 oktober 2020, 09u30 tot 16u30
Locatie: New Zebra / Zebrastraat 32/001, 9000 Gent

Datum: dinsdag 2 maart 2021, 09u30 tot 16u30
Locatie: Syntra / Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem