Didactiek van muzische vorming

Groei in het ontwerpen en begeleiden van muzische activiteiten.
In Muzische vorming staat het omgaan met kunst centraal staat. Voor schoolteams is het een uitdaging om een sterk muzisch aanbod te voorzien in beeld, drama, dans, muziek (en media). Dit traject neemt jou en je collega’s mee in de didactiek van muzische vorming. We vertrekken vanuit het fundament (visie), maken je wegwijs in het doelgericht werken en gaan verder in op het ontwerpen van muzische activiteiten. Na de basis kun je verdiepen in de bouwstenen, muzisch hoekenwerk of kunst beschouwen met leerlingen. Het traject maken we op maat van het leerplan: Zill, GO! Of OVSG.

Dit traject start met een intakegesprek. Zo stemmen we het traject af op de behoefte van het team. Door tussentijdse opdrachten en overlegmomenten zorgen we samen voor een implementatie in de praktijk. Dit traject kan eventueel aangevuld worden met een traject rond het evalueren van muzische vorming.
Onderdeel van uitdaging: Vakdidactiek

Docenten

Boekentip

Zeppelin. Didactiek voor muzische vorming, K. Crul, Pelckmans

Praktische informatie

Voor wie

Basisonderwijs, Lager onderwijs, Kleuteronderwijs

(Buitengewoon) basisonderwijs

Extra informatie

Het traject kan samengesteld worden uit volgende vormingen:
• Muzisch fundament
• Introductie muzische ontwikkeling in Zill
• Muzische ontwerpen
• Muzisch hoekenwerk
• De muzische bouwstenen uitgelicht
• Kunst beschouwen met kinderen
• Evalueren na een muzische activiteit
• Muzische vorming rapporteren

Traject
Meer info via info@tenz.be