Comparatief beoordelen als alternatief om talige competenties te beoordelen

Hoe talige opdrachten valide en betrouwbaar beoordelen en hoe leerlingen van vergelijken kunnen leren.

Je krijgt meer inzicht in de huidige manieren om talige opdrachten te beoordelen (o.a. criterialijsten) en in een innovatieve manier nl. door comparatief te werken. We bieden een mix aan: je gaat zowel aan de slag met de beoordelingstechnieken en je maakt kennis met onderzoeksbevindingen over kwaliteitsvol beoordelen, zowel door leerkrachten als door leerlingen. Daarnaast is er plaats voor reflectie over hoe kwaliteitsvol beoordelen door leerkrachten en door leerlingen kan worden gestimuleerd in de dagdagelijkse lespraktijk.

Goossens Maarten
Bekijk profiel
Onderdeel van uitdaging: Opvolgen en evalueren
Per persoon
Schrijf je nu in
21 november 2019
09u30 tot 12u30
17 februari 2020
09u30 tot 12u30

Wat leer je

• wetenschappelijke inzichten over beoordelen;
• wat comparatief beoordelen is;
• hoe je comparatief beoordelen kan toepassen in je klaspraktijk.

Docenten

Praktische informatie

Voor wie

Secundair onderwijs

leerkrachten Nederlands en Moderne vreemde talen

Extra informatie

Breng je laptop mee.

Locatie

Datum: donderdag 21 november 2019, 09u30 tot 12u30
Locatie: Syntra / Borsbeeksebrug 32, 2600 Berchem

Datum: maandag 17 februari 2020, 09u30 tot 12u30
Locatie: New Zebra / Zebrastraat 32/001, 9000 Gent