Inloggen
Wachtwoord vergeten
Waarom registreren?
- Behoud het overzicht op gevolgde vormingen
- Schrijf je snel en gemakkelijk in
- Ontvang vormingen en informatie op maat
In deze sessie leer je beschouwen,
creëren en reflecteren met leerlingen, drie belangrijke competenties binnen
artistieke vorming. Aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden ontdek je
mogelijkheden hoe verschillende kunstvormen op elkaar kunnen inspelen. Je
onderzoekt hoe je via sleutelvragen cultuur ‘op tafel’ kunt leggen en hoe je
die verbindt aan concrete opdrachten. Via de theorie van Cultuur in de Spiegel
en de Zeppelin-didactiek krijg je een stevig kader om verschillende
kunstzinnige activiteiten mee uit te werken.
• wat het belang is van beschouwen, creëren en reflecteren binnen muziek, beeld, drama, dans en media;
• diverse modellen hanteren om kunstvormen aan elkaar te koppelen;
• procesgericht werken met aandacht voor betekenisgeving in uitdagende opdrachten.
Secundair onderwijs
Leerkrachten artistieke vorming, eerste graad A-stroom
Je hebt ervaring in minstens een kunstvorm (beeld, drama, dans, muziek of media).